Produkty

W ofercie LOTTO w sieci naziemnej znajduje się osiem gier liczbowych: Lotto, Mini Lotto, Eurojackpot, Multi Multi, Keno, Szybkie 600, Ekstra Pensja, Super Szansa, a ponadto loteria terminalowa Kaskada (jedyna loteria pieniężna w naszej ofercie losowana jak gra liczbowa) oraz ścieralne loterie pieniężne, czyli Zdrapki, które są obecnie numerem jeden pod względem udziału w całkowitej sprzedaży. Zdrapki są na polskim rynku już od ponad 21 lat. Najnowszy produkt w ofercie – gra liczbowa Szybkie 600 – powiększyła portfel produktów w styczniu 2020 roku.

Lotto

Najpopularniejsza gra liczbowa w Polsce. Pula na „szóstki” w każdym losowaniu to minimum 2 000 000 zł, ale dzięki kumulacjom może sięgnąć nawet kilkudziesięciu milionów. W grze typuje się 6 z 49 liczb, a jeden zakład kosztuje 3 zł. Po dopłaceniu złotówki wytypowane liczby biorą udział w dodatkowym losowaniu Lotto Plus, w którym główna wygrana wynosi 1 000 000 zł. Losowania odbywają się w każdy wtorek, czwartek i sobotę. Wygrane w 2020 roku:

0 główne wygrane
(35 w Lotto i 19 w Lotto Plus)​
0
– najwyższa wygrana
0
– łączna kwota wszystkich wygranych w Lotto i Lotto Plus

Mini Lotto

Najtańsza gra liczbowa w ofercie. Jeden zakład kosztuje tylko 1,50 zł, a można wygrać nawet 400 000 zł. W grze typuje się 5 z 42 liczb. Losowania odbywają się codziennie. Wygrane w 2020 roku:

0 głównych wygranych
0
– najwyższa wygrana
0
– łączna kwota wszystkich wygranych

Eurojackpot

Gra liczbowa o europejskim zasięgu, w której bierze udział 18 krajów. W puli na główne wygrane może się znaleźć nawet 90 mln euro, czyli około 410 000 000 zł. Grający typuje 5 z 50 liczb oraz 2 z 10 liczb. W losowaniu Eurojackpot 11 września 2020 roku padła druga główna wygrana trafiona w Polsce – wyniosła prawie 97 mln zł. Wygrane
w 2020 roku:

0
wygrane powyżej 100 tys. zł
0
– najwyższa wygrana
0
– łączna kwota wszystkich wygranych

Multi Multi

W Multi Multi gracz sam decyduje, o ile gra. Z opcją Plus można wygrać nawet 25 000 000 zł. Losowanych jest 20 z 80 liczb, a wytypować można od 1 do 10 liczb. Wygrane w 2020 roku:

0
(12 w Multi Multi i 39 w Multi Multi Plus) wygrane powyżej 100 tys. zł
0
– najwyższa wygrana
0
– łączna kwota wszystkich wygranych

Keno

Losowania Keno odbywają się codziennie co 4 minuty. W każdym z nich można wygrać nawet 2 000 000 zł. Losowanych jest 20 z 70 liczb. Gracz typuje od 1 do 10 liczb i określa stawkę, za jaką gra. By pozostać w grze na dłużej, wybiera opcję gry na wiele losowań. Wygrane w 2020 roku:

0
wygranych powyżej 10 tys. zł
0
– najwyższa wygrana
0
– łączna kwota wszystkich wygranych

Ekstra Pensja

Główna wygrana dla gracza, który grał za podstawową stawkę, to 5 000 zł wypłacane miesięcznie przez 20 lat, ale przy zwiększonej stawce można wygrać nawet 50 000 zł miesięcznie wypłacanych przez 20 lat. Typuje się 5 liczb z 35 i 1 liczbę z 4. Po dopłaceniu złotówki do zakładu Ekstra Pensji, wytypowane liczby biorą udział w dodatkowym losowaniu Ekstra Premii, w której do wygrania jest 100 000 zł wypłacane od ręki. Wygrane w 2020 roku:

0
głównych wygranych po 250 000 zł
0
główne wygrane w Ekstra Premii
0
miesięcznie wypłacane przez 20 lat – najwyższa wygrana w Ekstra Pensji
0
najwyższa wygrana w Ekstra Premii

Kaskada

Jedyna loteria pieniężna w ofercie LOTTO losowana jak gra liczbowa. Dwa razy dziennie można wygrać nawet 250 000 zł. Gracz otrzymuje unikalny los z dwoma zestawami niepowtarzalnych kombinacji dwunastu liczb z zakresu od 1 do 24. Wygrane w 2020 roku:

0
głównych wygranych po 250 000 zł

Super Szansa

Grając w Lotto, Mini Lotto, Multi Multi, Ekstra Pensję lub Kaskadę można zagrać w Super Szansę o dodatkowe 2 000 000 zł. Super Szansa to siedmiocyfrowy numer z zakresu od 0000000 do 9999999 obecny na kuponach wyżej wymienionych gier. Gracz wygrywa już przy trafieniu ostatniej cyfry. Wygrane w 2020 roku:

0
wygranych powyżej 100 000 zł
0
wygrane po 2 000 000 zł
0
– łączna kwota wszystkich wygranych
0
– najwyższa wygrana (dwa razy)

Szybkie 600

To najnowsza gra w ofercie LOTTO. Losowania gry Szybkie 600 odbywają się codziennie co 4 minuty. W każdym z nich można wygrać nawet 6 000 zł co tydzień przez cały rok. W grze typuje się 6 z 32 liczb, a jeden zakład kosztuje 2 zł. Dodatkowo można zdobyć PREMIĘ, która zależy od wpłaconych przez graczy stawek i kumuluje się z losowania na losowanie. Wygrane w 2020 roku:

0 wygrane
po 600 zł co tydzień przez rok
0 wygranych
po 1 200 zł co tydzień przez rok
0 wygrane
po 1 800 zł co tydzień przez rok
0 wygrane
po 2 400 zł co tydzień przez rok
0 wygrana
3 000 zł co tydzień przez rok
0 wygrana
6 000 zł co tydzień przez rok
0
Najwyższa PREMIA (30.06.2020) doliczona do wygranej I stopnia (600 zł co tydzień przez rok)
0
Najwyższa PREMIA (05.03.2020) doliczona do wygranej II stopnia (250 zł)

Zdrapki

To ścieralne loterie pieniężne. W 2020 roku do sprzedaży wprowadzono 45 nowych zdrapek. W skali całego roku w sprzedaży występuje nawet około 80 Zdrapek o zróżnicowanych tematach, stylach gry, nazwach, cenach oraz wysokościach wygranych. Wygrane w 2020 roku:

ponad 0
kwota wypłacona na wygrane w Zdrapkach
0
wygranych w wysokości od 50 000 zł do 2 000 000 zł, w tym te najwyższe:
0
najwyższa wypłacona wygrana
0 główna wygrana
w wysokości 2 000 000 zł
  • 9 września „Brylanty” 0494 – 2 000 000 zł;
  • 17 sierpnia „MEGA WIELKA PENSJA” 0538 – 1 000 000 zł;
  • 30 kwietnia „GRA O MILION” 0516 – 1 000 000 zł.
0 główne wygrane
w wysokości 1 000 000 zł
0
najwyższa wypłacona wygrana

18 519 punktów sprzedaży

Salony gier na automatach

Sieć salonów gier na automatach jest stale rozwijana przez Totalizator Sportowy od 2018 roku, czyli od momentu znowelizowania Ustawy o grach hazardowych. Spółka stara się stale rozbudowywać ofertę sieci i jej zasięg, jednocześnie przestrzegając przepisów regulujących ten rodzaj rozrywki.

Rok 2020 przyniósł znaczący wzrost liczby salonów gier na automatach poza kasynami gry. W grudniu świętowano otwarcie 500. salonu, a już na koniec 2020 roku liczba tego typu lokali wynosiła aż 522 z łączną liczbą 3268 automatów. Tym samym Totalizator Sportowy stał się największym legalnym operatorem gier na automatach w Polsce. Salony gier na automatach są dostępne dla graczy w całym kraju, oferując rozrywkę na najwyższym poziomie we wszystkich województwach kraju. Totalizator Sportowy nieustannie pracuje nad poszerzaniem oferty Salonów gier na automatach.

10 dostawców gier

20 rodzajów maszyn

644 tytuły gier

2 modele ruletek automatycznych

Totalizator Sportowy dokłada wszelkich starań, by atrakcyjna rozrywka w Salonach gier na automatach była jednocześnie bezpieczna dla użytkowników. Zgodnie z prawem na terenie powiatu na tysiąc mieszkańców może przypadać jeden automat. W celu uczestnictwa w grze, a także przebywania w Salonie gier na automatach, zgodnie z Ustawą o grach hazardowych wymagane jest m.in. potwierdzenie pełnoletności poprzez okazanie dokumentu tożsamości. We wszystkich Salonach gier na automatach obowiązuje też Regulamin Odpowiedzialnej Gry, którego mechanizmy umożliwiają samokontrolę aktywności grającego m.in. poprzez określenie limitów czasowych i kwotowych, definiowanych przez gracza przed rozpoczęciem gry.

Poprzedni
Następny

Nasze produkty online

Gry LOTTO dostępne przez Internet to więcej niż tylko przełożenie oferty sieci naziemnej na platformę lotto.pl. To także innowacyjne rozwiązania technologiczne, bez których dostęp do gier liczbowych i loterii w Polsce nie byłby tak prosty i bezpieczny. Rok 2020 to dynamiczny rozwój internetowej platformy LOTTO, z której użytkownicy mogą korzystać na dwa sposoby: poprzez stronę gry.lotto.pl lub dedykowaną aplikację mobilną LOTTO. Dostęp do nich mają zarejestrowani pełnoletni gracze znajdujący się na terytorium Polski.

Gierki

To nowość w ofercie LOTTO online – produkt typu instant win, który odpowiada potrzebom fanów Zdrapek dostępnych w sieci naziemnej. Nie opierają się na losowaniach o wyznaczonej godzinie, ponieważ rezultat gry jest znany w momencie zakupu losu. W grudniu 2020 roku na lotto.pl pojawiło się pięć Gierek: Krzyżówki, Kurki, Monetki, Owocki, Statki. Koszt jednego losu to od 1 do 20 zł, a maksymalna wygrana to aż 1 000 000 zł. Środki z wygranych przypisywane są do konta gracza, które następnie można wypłacić na rachunek bankowy, niezależnie od wysokości wygranych.

Sprzedaż produktów LOTTO online w 2020 roku

… wspomogła walkę z koronawirusem i jego skutkami. W marcu Totalizator Sportowy zadecydował o przekazywaniu 10% ze sprzedaży produktów LOTTO online właśnie na ten cel.

Więcej o działaniach podjętych przez Spółkę w dobie COVID-19 dowiesz się na podstronie zrównoważony rozwój

Total Casino

Jedyne legalne kasyno internetowe w Polsce – Total Casino – powstało w 2018 roku i od początku trafia do fanów dynamicznej rozrywki. Kasyno online prowadzone przez Totalizator Sportowy gwarantuje komfort bezpiecznej gry przez internet zarówno na urządzeniach stacjonarnych, jak i mobilnych, a także poprzez aplikację mobilną na systemy Android oraz iOS.

Total Casino dostarcza rozrywkę pełnoletnim graczom, którzy dokonają internetowej rejestracji i pozytywnie przejdą proces weryfikacji konta. W tym celu wymagane jest przedstawienie numeru PESEL i dokumentu potwierdzającego tożsamość lub alternatywnie dokonanie szybkiej rejestracji za pomocą bankowości elektronicznej z wykorzystaniem usługi mojeID. W Total Casino gracze otrzymują pełne wsparcie polskojęzycznych konsultantów z Zespołu Obsługi Klienta, a bezpieczeństwo środków, transfer wygranych i zachowanie zasad odpowiedzialnej gry zapewnia fakt, że Total Casino jest jedynym legalnym organizatorem gier kasynowych online w Polsce. Wybierając ofertę Total Casino, gracze zyskują bezpieczeństwo i pewność, że korzystają z usług legalnej polskiej firmy.

Total Casino to ponad 300 gier kasynowych z kategorii:

• automaty,
• karty,
• ruletka.

Gry w Total Casino pochodzą od sprawdzonych dostawców. Wśród nich znajdują się: gry brandingowe na automatach z wizerunkami superbohaterów, gry utrzymane w klimacie orientu i egzotyki, starożytnego Egiptu, mitologii greckiej, jak również klasyczne gry automatowe.

Kasyno na żywo

To nowość w ofercie Total Casino wprowadzona w 2020 roku. Live Casino prowadzone w języku polskim, przez polskojęzycznych krupierów, umożliwiło dostęp do kasynowych emocji przez całą dobę i bez wychodzenia z domu. Gra na żywo z interaktywnymi elementami studyjnymi łączy innowacyjną rozgrywkę i elementy atrakcyjne wizualnie, dzięki którym gracz może poczuć się jak w rzeczywistym kasynie.

Szczególnym obszarem zainteresowania Totalizatora Sportowego jest bezpieczeństwo graczy online. Nieustannie zapewniamy maksymalne zabezpieczenia danych osobowych graczy oraz środków zgromadzonych na ich kontach.

Odpowiedzialna Gra

Prowadzenie działalności biznesowej w zgodzie z ideą Odpowiedzialnej Gry to jedno z podstawowych założeń Totalizatora Sportowego. Spółka dokłada wszelkich starań, by stosować się do międzynarodowych standardów branżowych, czerpać z własnego doświadczenia i szukać nowych rozwiązań wzmacniających bezpieczeństwo swoich klientów.

 

Grafika przedstawiająca znak „18+” wpisany w słowo „OK” jest stałym elementem wystroju wszystkich punktów sprzedaży oraz Salonów gier na automatach. Logo „18+” widnieje na kuponach, blankietach, a na Zdrapkach znajduje się informacja o uczestnictwie w loterii dozwolonym wyłącznie dla osób, które ukończyły 18 lat. „18+” wyeksponowane jest również na stronie lotto.pl oraz na stronie sprzedaży online gry.lotto.pl.

We wszystkich mediach społecznościowych Totalizatora Sportowego (Facebook, YouTube, Instagram, Twitter, LinkedIn, Goldenline), Spółka korzysta z wszelkich dostępnych dla danego kanału ograniczeń wiekowych, kierując komunikację wyłącznie do osób pełnoletnich.

Pod koniec 2019 roku Totalizator Sportowy z własnej inicjatywy rozpoczął znakowanie logo „18+” materiałów reklamowych eksponowanych w punktach sprzedaży LOTTO.

Aida Bella

Dyrektor Biura Rzecznika Prasowego
Rzecznik Prasowy

W 2020 roku Totalizator Sportowy po raz trzeci uzyskał certyfikat Responsible Gaming w zakresie sieci sprzedaży naziemnej LOTTO (poprzednie certyfikacje miały miejsce w 2013 i 2017 roku). Oprócz tego po raz pierwszy certyfikat uzyskały najnowsze obszary Totalizatora Sportowego, czyli Salony gier na automatach, jedyne legalne kasyno internetowe w Polsce Total Casino oraz platforma internetowa lotto.pl. Przestrzeganie najwyższych światowych standardów Odpowiedzialnej Gry potwierdzone zostało niezależnym audytem oraz poświadczone przez międzynarodowe organizacje branżowe: European Lotteries oraz World Lottery Association.

Ponadto Totalizator Sportowy posiada certyfikat ISO 27001 (system zarządzania bezpieczeństwem informacji) oraz branżowy certyfikat WLA Security Control Standard.

Wszystkie kategorie produktów Totalizatora Sportowego są badane pod kątem ryzyka uzależnień.

Standard Obsługi Klienta

Totalizator Sportowy jest nierozerwalnie związany ze swoimi klientami, dlatego ich satysfakcja i komfort są dla nas priorytetowe. W profesjonalnym i życzliwym kontakcie z graczami pomagają wypracowane na przestrzeni lat zasady oraz dobre praktyki. Składają się one na Standard Obsługi Klienta, który obowiązuje w sieci sprzedaży LOTTO. 

Każdy klient jest ważny i należy go traktować z szacunkiem, uwagą, życzliwością i empatią.

Zawsze należy używać prostego i zrozumiałego języka.

Rekomendujemy klientom produkty promowane wraz z argumentem zachęcającym.

Zależy nam na pozytywnym pierwszym wrażeniu klienta, dlatego dokładamy wszelkiej staranności w kwestii zadbanego ubioru
i wyglądu, nie zapominamy o identyfikatorze.

Odpowiedzialna Gra to taka, która jest zgodna z przepisami obowiązującego prawa – przestrzegamy zakazu uczestnictwa w grze osób poniżej 18. roku życia.

W 2020 roku pandemia koronawirusa wymusiła zmiany w funkcjonowaniu pewnych procesów sprzedażowych. Tymczasowe zawieszenie Standardu Obsługi Klienta skróciło obsługę do minimum, tak aby gracze ograniczyli czas przebywania w punkcie sprzedaży, nie czekając na obsługę w kolejce. Nie oznaczało to jednak zawieszenia pracy na rzecz udoskonalenia procesu sprzedaży. W 2020 roku miało miejsce mapowanie podróży klienta LOTTO, co zapoczątkowało przegląd obowiązującego w Spółce Standardu Obsługi Klienta. Wnioski z niego płynące posłużą przy uaktualnianiu Standardu Obsługi Klienta do obecnych potrzeb, oczekiwań i postaw klientów.

0 przypadków jakichkolwiek niezgodności z regulacjami lub dobrowolnie stosowanymi kodeksami w zakresie wpływu produktów i usług na zdrowie i bezpieczeństwo.

Komunikacja z klientem i kampanie reklamowe

W Totalizatorze Sportowym czujemy się szczególnie odpowiedzialni za kształtowanie bezpiecznych wzorców korzystania z naszych produktów. Konsekwentnie dążymy do minimalizowania ryzyka uzależnienia od gier i loterii. W biznesie kierujemy się przyjętymi zasadami odpowiedzialnej komunikacji. Są one przez nas od lat cyklicznie nowelizowane, tak by na bieżąco uwzględniały zmieniające się uwarunkowania branżowe i legislacyjne. W 2020 roku zaktualizowaliśmy zasady, tak by uwzględniały w działaniach komunikacyjnych i reklamowych nowe produkty i usługi Totalizatora Sportowego.

Dzięki aktualizacji zasad odpowiedzialnej komunikacji zostały w niej ujęte nowe obszary biznesowe i kanały sprzedaży. Zasady regulują sposoby działania osób i komórek uczestniczących w procesie komunikacji Spółki, które mają wpływ na kształtowanie bezpiecznych wzorców korzystania z jej produktów. Przekaz reklamowy oraz marketingowy jest odpowiedzialny, kierowany do osób pełnoletnich i niezagrożonych wykluczeniem. Jest też pozbawiony jakichkolwiek znamion wulgarności, dyskryminacji, przemocy i w żaden sposób nie narusza dobrych obyczajów. Dbamy o te standardy wewnętrznie, a także promujemy i egzekwujemy je wśród podwykonawców. Ponadto wszelkie działania Totalizatora Sportowego w tym zakresie są prowadzone zgodnie z postanowieniami Ustawy o grach hazardowych. Dzięki temu nie odnotowaliśmy przypadków niezgodności z regulacjami i dobrowolnie stosowanymi kodeksami dotyczącymi komunikacji marketingowej w 2020 roku.

Kampanie przeprowadzone w 2020 roku

W 2020 roku skupiliśmy się na promocji produktów z portfolio LOTTO, w tym gier kumulacyjnych: Lotto i Eurojackpot. Prowadziliśmy działania wspierające całą kategorię Zdrapek. Zrealizowane zostały również działania reklamowe promujące gry Ekstra Pensja oraz Mini Lotto. Przeprowadziliśmy kampanię wprowadzającą nowość w portfolio marki LOTTO – grę Szybkie 600. W okresie wakacyjnym działania marketingowe wspierały letnią loterię promocyjną Totalizatora Sportowego – Loteriadę, a pod koniec roku – Lotterię Świąteczną LOTTO.

Ze względu na specyfikę minionego roku, poczynając od II kwartału 2020 roku, plany marketingowe uległy pewnym zmianom, uwzględniając szerszy kontekst społeczny. Przez dłuższy okres przekazy Totalizatora Sportowego skoncentrowały się na misji społecznej. W tym kontekście warto wyróżnić dwie kampanie: #MilionySposobówNaNudę oraz #LOTTOBargielChallenge.

#MilionySposobówNaNudę

Celem kampanii, która wystartowała w marcu 2020 roku, było inspirowanie Polaków do czerpania radości z czasu spędzanego z bliskimi w domu w dobie zagrożenia koronawirusem. Dzięki przeprowadzonej kampanii wizerunkowej rozszerzyliśmy akcję społeczną #zostańwdomu oraz zachęciliśmy naszych klientów do skorzystania z bezpiecznej rozrywki oraz zaproponowaliśmy ciekawe pomysły na spędzanie czasu w domu w ramach dedykowanej strony internetowej. Kampania realizowana była w szeroko zasięgowych mediach, których konsumpcja w czasie pandemii była zintensyfikowana. Telewizja oraz VoD pełniły rolę świadomościową, ale również generowały ruch na stronie kampanii. Rolą internetu było przekierowanie użytkowników na dedykowaną projektowi witrynę internetową i zachęcenie do wspólnej zabawy. Na stronie kampanii znaleźć można było listę aktywności, którym sprzyjało pozostawanie w domu podczas pandemii COVID-19. Pomysły inspirowały do tego, jak kreatywnie, przyjemnie i pożytecznie wykorzystać ten czas. Pokazaliśmy katalog rzeczy, które można przestać odkładać na później, sposoby na oczarowanie najbliższych sztuką iluzji, a także techniki wciągnięcia w zabawę całej rodziny. Przypomnieliśmy klasyczne gry domowe, zachęcaliśmy do ruchu i dbania o formę, a także do wspólnego gotowania. Podpowiadaliśmy, jak efektywnie pracować w domu, dbając o work-life balance. Kampania Miliony sposobów na nudę otrzymała wyróżnienie w prestiżowym konkursie Golden Arrow. 26 czerwca 2020 roku Totalizator Sportowy wraz z agencją reklamową Red8 Advertasing oraz domem mediowym Starcom został wyróżniony w kategorii: Marketing w czasie pandemii.

#LOTTOBargielChallenge

Celem projektu, trwającego od lipca do września 2020 roku, było zaktywizowanie Polaków do aktywności sportowej i promocja zdrowego stylu życia. Do akcji zaprosiliśmy nowego ambasadora marki LOTTO, Andrzeja Bargiela, ze względu na wspólne wartości, bliskie marce LOTTO oraz sportowcowi. Projekt miał również cel charytatywny, który był realizowany przy współpracy z Fundacją LOTTO im. Haliny Konopackiej. Dzięki projektowi #LOTTOBargielChallenge promowaliśmy aktywność sportową, zachęcaliśmy do realizacji marzeń, pokonywania własnych barier, wygrywanie i sięgania po pozornie nieosiągalne cele. Decyzja o podjęciu współpracy z Andrzejem Bargielem była owocem wieloletniej udanej relacji z najsłynniejszym polskim narciarzem wysokogórskim, który jako pierwszy człowiek na ziemi zjechał na nartach z wierzchołka K2. Marka LOTTO jest aktywnym mecenasem sportu, angażuje się także w akcje społecznie, oferuje od lat wsparcie wielu instytucjom. Projekt wpisywał się w te tradycje i uwzględniał wsparcie wybranych małych ośrodków sportowych w kraju. Od 1 lipca przez sześć kolejnych tygodni uczestnicy projektu #LOTTOBargielChallenge podjęli sześć sportowych i twórczych wyzwań od marki LOTTO i jej ambasadora. Szczególnie istotny był aspekt charytatywny konkursu, akcja specjalna. Laureaci poszczególnych wyzwań mogli wskazywać instytucje pożytku publicznego, które rywalizowały o darowizny na zakup sprzętu sportowego po 20 000 zł każda. Sześć organizacji o charakterze sportowym – klubów i stowarzyszeń wyłonionych ostatecznie w drodze głosowania przez internautów na Facebooku marki LOTTO – otrzymało łącznie 120 000 zł od Fundacji LOTTO im. Haliny Konopackiej.

Czytaj dalej lub wróć do poprzedniego rozdziału