Produkty

W portfolio LOTTO znajduje się siedem gier liczbowych: Lotto, Mini Lotto, Eurojackpot, Multi Multi, Keno, Ekstra Pensja, Super Szansa, a także Kaskada – jedyna loteria pieniężna w naszej ofercie losowana jak gra liczbowa – oraz pieniężne loterie ścieralne, czyli Zdrapki, które są obecnie numerem jeden pod względem udziału w całkowitej sprzedaży. W 2019 r. Totalizator Sportowy obchodził okrągły jubileusz Zdrapek, które są na polskim rynku już od 20 lat.

Produkty LOTTO są dostępne dla osób pełnoletnich zarówno poprzez rozbudowaną sieć kolektur, jak i na platformie internetowej i w aplikacji mobilnej. Cieszymy się, że są one oceniane przez graczy oraz naszych kontrahentów jako atrakcyjne i bezpieczne.

Krzysztof Maziakowski

Dyrektor Departamentu Sprzedaży

Lotto

Najpopularniejsza gra liczbowa w Polsce. Pula na „szóstki” w każdym losowaniu to minimum 2 mln zł, ale dzięki kumulacjom może sięgnąć nawet kilkudziesięciu milionów. W grze typuje się 6 z 49 liczb, a jeden zakład kosztuje 3 zł. Po dopłaceniu złotówki wytypowane liczby biorą udział w dodatkowym losowaniu Lotto Plus, w którym główna wygrana wynosi milion złotych. Losowania odbywają się w każdy wtorek, czwartek i sobotę. Wygrane w 2019 r.:

0 głównych wygranych
(33 w Lotto i 25 w Lotto Plus)​
0
– liczba wszystkich wygranych w Lotto i Lotto Plus
0
– łączna kwota wszystkich wygranych w Lotto i Lotto Plus
0
– najwyższa wygrana

Mini Lotto

Najtańsza gra liczbowa w ofercie. Jeden zakład kosztuje tylko 1,50 zł, a można wygrać nawet 400 tys. zł. W grze typuje się 5 z 42 liczb. Losowania odbywają się codziennie. Wygrane w 2019 r.:

0 głównych wygranych
(33 w Lotto i 25 w Lotto Plus)​
0
– najwyższa wygrana
0
– łączna kwota wszystkich wygranych

Eurojackpot

Gra liczbowa o europejskim zasięgu, w której bierze udział 18 krajów. W puli na główne wygrane może się znaleźć nawet 90 mln euro, czyli około 390 mln zł. Grający typuje 5 z 50 liczb oraz 2 z 10 liczb. W losowaniu Eurojackpot 10 maja 2019 r. padła rekordowa wygrana w historii gier losowych w Polsce – ponad 193 mln zł. Wygrane w 2019 r.:

0
wygrane powyżej 100 tys. zł
0
– najwyższa wygrana
0
– łączna kwota wszystkich wygranych

Multi Multi

W Multi Multi gracz sam decyduje, o ile gra. Z opcją Plus można wygrać nawet 25 mln zł. Losowanych jest 20 z 80 liczb, a wytypować można od 1 do 10 liczb. Najwyższa wygrana w 2019 r. padła na lotto.pl. Wygrane w 2019 r.:

0
(20 w Multi Multi i 32 w Multi Multi Plus) wygrane powyżej 100 tys. zł
0
– najwyższa wygrana
0
– łączna kwota wszystkich wygranych

Keno

Losowania Keno odbywają się codziennie co 4 minuty. W każdym z nich można wygrać nawet 2 000 000 zł. Losowanych jest 20 z 70 liczb. Gracz typuje od 1 do 10 liczb i określa stawkę, za jaką gra. By pozostać w grze na dłużej, wybiera opcję gry na wiele losowań. Wygrane w 2019 r.:

0
wygranych powyżej 10 tys. zł
0
– najwyższa wygrana
0
– łączna kwota wszystkich wygranych

Kaskada

Jedyna loteria pieniężna w ofercie LOTTO losowana jak gra liczbowa. Dwa razy dziennie można wygrać nawet 250 tys. zł. Gracz otrzymuje unikalny los z dwoma zestawami niepowtarzalnych kombinacji 12 liczb z zestawu liczb od 1 do 24. Wygrane w 2019 r.:

0
głównych wygranych po 250 000 zł
0
wygrane po 1000 zł
0
– łączna kwota wszystkich wygranych

Ekstra Pensja

W Ekstra Pensji gramy o 5 tys. zł wypłacane miesięcznie przez 20 lat, a jeśli zwiększy się stawkę, można wygrać nawet 50 tys. zł miesięcznie przez 20 lat. Typuje się 5 liczb z 35 i 1 liczbę z 4. Po dopłaceniu złotówki do zakładu Ekstra Pensji wytypowane liczby biorą udział w dodatkowym losowaniu Ekstra Premii, w której do wygrania jest 100 tys. zł wypłacane od ręki. Ta opcja jest dostępna od czerwca 2019. Wygrane w 2019 r.:

0
głównych wygranych w Ekstra Pensji
0
miesięcznie wypłacane przez 20 lat – najwyższa wygrana w Ekstra Pensji
0
głównych wygranych w Ekstra Premii (wszystkie po 100 000 zł)
0
– łączna kwota wszystkich wygranych w Ekstra Pensji i Ekstra Premii

Super Szansa

Grając w Lotto, Mini Lotto, Multi Multi, Ekstra Pensję lub Kaskadę, można zagrać w Super Szansę o dodatkowe 2 mln zł. Super Szansa to siedmiocyfrowy numer z zakresu od 0000000 do 9999999 obecny na kuponach wyżej wymienionych gier. Gracz wygrywa już przy trafieniu ostatniej cyfry. Wygrane w 2019 r.:

0
wygranych powyżej 100 000 zł
0
– najwyższa wygrana (dwa razy)
0
– łączna kwota wszystkich wygranych

Zdrapki

To ścieralne loterie pieniężne. Co roku w punktach LOTTO do oferty dochodzi 45 (w 2018 r.) lub 46 (w 2019 r.) nowych Zdrapek. W skali całego zeszłego roku w sprzedaży pojawiły się 92 Zdrapki o zróżnicowanych tematach, stylach gry, nazwach, cenach oraz wysokościach wygranych. Wygrane w 2019 r.:

ponad 0
kwota wypłacona na wygrane w Zdrapkach
0
wygranych w wysokości od 50 000 do 1 500 000 zł, w tym:
0
najwyższa wypłacona wygrana

14 października „PLAYBOOK 7” – 1 500 000 zł;

5 głównych wygranych po 1 000 000 zł:

9 stycznia „MÓJ PIERWSZY MILION” 0466 

13 sierpnia „SZYBKI MILION” 0421 

2 października „MÓJ PIERWSZY MILION” 0466 

22 listopada „GRUBA KASA” 0498

 

5 grudnia „JUBILEUSZOWY MILION” 0505

Nowe obszary działalności

Salony gier na automatach

Od połowy 2018 r. Totalizator Sportowy rozwija sieć salonów gier na automatach. Jest to całkowicie nowy, dynamicznie rozwijany obszar działania Spółki. Do końca 2019 r. funkcjonowało 201 punktów wyposażonych w sumie w 1431 automatów do gier, oferujących 439 gier.

Totalcasino.pl

Total Casino funkcjonuje od grudnia 2018 r. Jest to jedyne legalne kasyno online działające na terenie Polski. Do dyspozycji graczy jest ponad 130 gier kasynowych z kategorii: automaty, karty, ruletka, w tym gry z pulą jackpot. Zasady gry w Total Casino reguluje ustawa o grach hazardowych. Konto w kasynie może założyć osoba pełnoletnia, która poda niezbędne informacje potwierdzające tożsamość i wiek. Total Casino zapewnia rozrywkę na komputerach stacjonarnych, urządzeniach mobilnych i przez aplikację na systemy Android oraz iOS.

Oferujemy wygodną i bezpieczną rozrywkę, dostępną z każdego miejsca i o każdej porze. Rozwijamy ten segment działalności Spółki, koncentrując się na innowacjach technologicznych i dbałości o doświadczenie klienta.

Maciej Kasprzak

Dyrektor Departamentu Gier Online

Lotto.pl

Lotto.pl to kanał sprzedaży oferujący możliwość gry przez stronę internetową oraz aplikację mobilną. Założenie konta jest darmowe, wymagana jest weryfikacja wieku gracza. Poprzez Lotto.pl gracze mogą zawierać zakłady na gry Lotto, Mini Lotto, Multi Multi, Keno, Kaskada, Ekstra Pensja i Eurojackpot.

Losowania

Wykonywane od ponad 60 lat przez niezawodne maszyny losowania, są podstawowym, transparentnym i priorytetowym działaniem Totalizatora Sportowego, które daje początek wszystkim pozostałym procesom w Spółce. Za całościowy proces losowań odpowiadają pracownicy operacyjni Departamentu Operacji, Analiz i Zarządzania Systemem Centralnym.

Nasze maszyny losujące produkuje renomowana firma, która jest członkiem World Lottery Association. Totalizator Sportowy posiada 17 urządzeń. Wszystkie są wyposażone w powietrzny system mieszania oraz wybierania kul. Na bieżąco dbamy o zabezpieczenie parku maszyn oraz kul, by zapewnić ciągłość procesów, a także utrzymać najwyższą jakość losowań i ich transparentność.

Wszystkie losowania w Studio LOTTO odbywają się w obecności członków Komisji Kontroli Gier i Zakładów oraz pod nadzorem przedstawiciela Totalizatora Sportowego.

 Osoby te posiadają wymagane zaświadczenia o odbyciu szkolenia z zakresu przepisów o grach hazardowych i regulaminów urządzanych gier. Komisja składa się z 17 osób, są wśród nich m.in. byli pracownicy Totalizatora Sportowego oraz przedstawiciele Polskiego Komitetu Olimpijskiego. Totalizator Sportowy prowadzi największą liczbę losowań za pomocą mechanicznych urządzeń losujących spośród wszystkich większych operatorów loteryjnych na świecie. Losowania realizowane są w nowoczesnym studiu telewizyjnym, będącym własnością Spółki. Transmitowane są na żywo, na antenie TVP Info, stronie lotto.pl oraz na facebookowym fanpage’u firmy „LOTTO. Radość Wygrywania”.

ok 0
losowań rocznie
ok 0
osób zaangażowanych w cały proces przeprowadzenia i zrelacjonowania losowania

365

dni w roku

w każdym tygodniu

52 losowania główne 63 losowania próbne

dwa

razy dziennie, o godz. 14:00 i 21:40

PoniedziałekWtorekŚrodaCzwartekPiątekSobotaNiedzielaLiczba losowań w ciągu tygodniaLiczba losowań w ciągu roku
14:00Multi Multi
Kaskada
Multi Multi
Kaskada
Multi Multi
Kaskada
Multi Multi
Kaskada
Multi Multi
Kaskada
Multi Multi
Kaskada
Multi Multi
Kaskada
losowania222222214728
Próby losowań222222214728
21:40Multi Multi
Mini Lotto
Kaskada
Ekstra Pensja
Ekstra Premia
Multi Multi
Mini Lotto
Kaskada
Ekstra Pensja
Ekstra Premia
Lotto /
Lotto Plus
Multi Multi
Mini Lotto
Kaskada
Ekstra Pensja
Ekstra Premia
Multi Multi
Mini Lotto
Kaskada
Ekstra Pensja
Ekstra Premia
Lotto /
Lotto Plus
Multi Multi
Mini Lotto
Kaskada
Ekstra Pensja
Ekstra Premia
Multi Multi
Mini Lotto
Kaskada
Ekstra Pensja
Ekstra Premia
Lotto /
Lotto Plus
Multi Multi
Mini Lotto
Kaskada
Ekstra Pensja
Ekstra Premia
losowania5656565381976
próby losowań512561065492548
Suma = 1 rok kalendarzowy = 4 kwartały = 12 miesięcy = 52 tygodnie = 365 dni
5980

Znakujemy 18+

Ograniczenia wiekowe dostępu do produktów Totalizatora Sportowego stosowane były już w pierwszych latach działalności Spółki. Pół wieku temu była to postawa prekursorska. Od początków działalności, przełomu lat 50. i 60. XX wieku, w kolekturach eksponowano informacje o dostępie do produktów dla graczy 16+.

Kolejnym etapem było ograniczenie sprzedaży do osób 18+. Totalizator Sportowy zrobił to z własnej inicjatywy, jeszcze przed wejściem w życie rozwiązań legislacyjnych z 2009 r. Jedną z wprowadzonych wówczas regulacji było oznakowanie punktów sprzedaży w formie naklejek z opracowanym w tym celu logo „18+”. Grafika przedstawia znak „18+” wpisany w słowo „OK”. Od 2010 r. naklejki są obowiązkowym elementem wystroju wszystkich punktów sprzedaży. Logo „18+” wprowadzono na kuponach od 2011 r., na blankietach od 2017 r. i na zdrapkach od 2013 r.

Logo „18+” wyeksponowane jest również na stronie lotto.pl oraz na stronie sprzedaży online gry.lotto.pl.

We wszystkich mediach społecznościowych, za pomocą których Totalizator Sportowy komunikuje się z graczami (Facebook, YouTube, Instagram, Twitter, LinkedIn, Goldenline), Spółka korzysta z wszelkich dostępnych dla danego kanału ograniczeń wiekowych, kierując komunikację wyłącznie do osób pełnoletnich.

Od 2018 r., gdy uruchomiliśmy pierwsze salony gier na automatach, znak „18+” jest umieszczany na drzwiach wejściowych do obiektów, a w środku dodatkowo znajduje się plakat z komunikatem „18+”, dotyczący odpowiedzialnej gry. Pod koniec 2019 r. Totalizator Sportowy dobrowolnie rozpoczął znakowanie logo „18+” materiałów reklamowych, takich jak ulotki i plakaty przeznaczone do eksponowania w punktach sprzedaży LOTTO.

Odpowiedzialny przekaz reklamowy

Totalizator Sportowy dba o to, by reklamy i działania marketingowe LOTTO nie naruszały obowiązujących w Polsce przepisów. Przekaz nie jest kierowany do dzieci i młodzieży ani do osób w trudnej sytuacji życiowej. Wyklucza wszelką wulgarność czy szeroko rozumiane naruszenie dobrych obyczajów w komunikacji w przestrzeni publicznej i mediach. Reklamy Totalizatora Sportowego nie zawierają treści dyskryminujących ze względu na rasę, przekonania religijne, płeć lub narodowość. Nie ma w nich żadnych elementów zachęcających do aktów przemocy. Wewnętrzne regulacje Spółki gwarantują, że reklamy nie zawierają treści wprowadzających odbiorców w błąd, w szczególności co do cech produktu czy sposobu sprzedaży. Wielką wagę przywiązujemy również do praw własności intelektualnej. Każdej kampanii promocyjnej przyświeca idea, że nasze regulacje tworzą przestrzeń zaufania. Dbamy, żeby nasi podwykonawcy znali i stosowali zasady tworzenia etycznych przekazów reklamowych.

Zero przypadków niezgodności

z regulacjami i dobrowolnie stosowanymi kodeksami dotyczącymi komunikacji marketingowej w 2019 r.

Komunikacja marketingowa

W komunikacji marketingowej i reklamie Totalizator Sportowy kieruje się przyjętymi zasadami odpowiedzialnej komunikacji, z których nadrzędna zakazuje adresować działania promocyjne do osób poniżej 18. roku życia. Każda agencja reklamowa współpracująca z Totalizatorem Sportowym ma obowiązek zapoznać się z tymi zasadami oraz przestrzegać ich podczas całej współpracy. Odpowiedzialna komunikacja to także udostępnianie kompleksowej i rzetelnej informacji o grach i loteriach.

Badania pokazują, że marka LOTTO jest znana niemal każdemu dorosłemu Polakowi. Gdy rozpoznawalności towarzyszy zaufanie, buduje się dobrą reputację, będącą fundamentem sukcesu rynkowego. Tytuł Marki Wysokiej Reputacji 2019 Premium Brand potwierdza, że potrafimy zdobyć zaufanie klientów, dając im w zamian dobrą rozrywkę oraz nasz wkład w sport i kulturę.

Anna Niedziela-Strobel

Dyrektor Departamentu Promocji i PR

Kampanie reklamowe 2019

Lotto – miliony kręcą każdego

W 2019 r. najbardziej utrwaliła się w świadomości graczy platforma komunikacyjna „Miliony kręcą każdego”, która zadebiutowała pod koniec roku 2018. Cały format został oparty na animowanych postaciach – kulkach. Na co dzień obracają się w bębnie maszyny losującej, trzy razy w tygodniu biorą udział w losowaniu, a czasami stają się dla kogoś szczęśliwymi liczbami.

Lotto wszędzie

To kampania wizerunkowa wspierająca sprzedaż gry Lotto w internecie, która pokazuje, że w Lotto można zagrać dosłownie w każdym miejscu i o każdej porze. Celem kampanii reklamowej było poinformowanie aktualnych i przyszłych klientów o nowych możliwościach gry przez internet.

W Eurojackpot marzenia spełniają się bardziej

Idea kreatywna dla platformy komunikacyjnej została opracowana zgodnie z pozycjonowaniem Eurojackpot jako marki pozwalającej na grę o wielkie pieniądze, dającej wolność i niezależność, umożliwiającej spełnienie nawet najbardziej szalonych i nieprawdopodobnych marzeń. Każdy z kilku spotów miał na celu pokazanie graczom, że jedyne, co może ich ograniczać, to ich własna wyobraźnia.

Drapieżnicy kochają Zdrapki

Kampania miała związek z obchodzoną w tym roku 20. rocznicą wprowadzenia Zdrapek na polski rynek.

Ekstra Pensja – wypłata na lata

Motywem przewodnim spotów stał się dzień z życia braci bliźniaków. Jeden z nich prowadzi ekstra życie po wygranej w Ekstra Pensji, drugi… też może takie mieć. W końcu dzięki wygranej 5000 zł przez 20 lat w Ekstra Pensji można zyskać spokój, luz i nie martwić się bieżącymi sprawami.

Loteriada, czyli lato na bogato

To największa loteria promocyjna dla graczy LOTTO. Kampania promocyjna z hasłem przewodnim „Lato na bogato” wyjaśniała jej zasady oraz prezentowała nagrody, jakie mogli zdobyć gracze LOTTO.

Mini Lotto, czyli zamień drobne na konkrety

Mini Lotto to jeden z najbardziej atrakcyjnych cenowo produktów z portfolio LOTTO. Kampania ma na celu utrzymanie Mini Lotto w świadomości odbiorców jako gry o najniższej cenie i dającej dużą szansę na wysoką wygraną.

Lotteria świąteczna: Milion szans na miliony!

Lotteria Świąteczna to już tradycja LOTTO. Jak co roku Totalizator Sportowy przygotował dla klientów loterię, w której do wygrania było ponad milion nagród. W tej edycji Lotterii Świątecznej pośród wielu atrakcyjnych nagród znalazło się po raz pierwszy aż milion zakładów Lotto.

Bezpieczeństwo klientów

Program Odpowiedzialna Gra to jeden z elementów polityki CSR Totalizatora Sportowego. Stworzyliśmy go na podstawie wieloletnich doświadczeń Spółki, a także bazując na międzynarodowych standardach branżowych stowarzyszeń, które promują zrównoważony model biznesowy oparty na bezpiecznej i odpowiedzialnej grze. Potwierdzeniem najwyższych standardów w tej dziedzinie jest certyfikat Odpowiedzialnej Gry, przyznawany przez organizacje branżowe po przeprowadzeniu audytów zewnętrznych w 11 obszarach działalności Spółki. Totalizator Sportowy otrzymał go po raz pierwszy w 2013 r. i ponownie – w 2017 r.

Totalizator Sportowy posiada certyfikat ISO 27001 (system zarządzania bezpieczeństwem informacji) oraz branżowy certyfikat WLA Security Control Standard.

Podejmujemy wszelkie działania, by zarówno same produkty, jak i kanały sprzedaży spełniały najwyższe standardy bezpieczeństwa. Program Odpowiedzialna Gra to fundament długofalowej strategii i świadectwo zobowiązań, w stosunku nie tylko do klientów, ale i całego społeczeństwa.


Aida Bella

Dyrektor Biura Rzecznika Prasowego,

Rzecznik Prasowy

Sieć stacjonarna LOTTO

Jednym z priorytetów Totalizatora Sportowego jest bezpieczeństwo graczy. Wszyscy pracownicy i zleceniobiorcy przechodzą szkolenia z zakresu Odpowiedzialnej Gry. Spółka restrykcyjnie przestrzega zakazu sprzedaży produktów osobom niepełnoletnim. Logo 18+ to obowiązkowy element wystroju wszystkich własnych i sieciowych punktów sprzedaży.

Totalizator Sportowy konsekwentnie przestrzega stworzonych z własnej inicjatywy zasad reklamy i działań marketingowych. Współpracuje z ekspertami z dziedziny uzależnień od hazardu i sięga po ich opinię. Informuje graczy o tym, jakie zagrożenia i konsekwencje może nieść korzystanie z hazardu, oraz o tym, gdzie znaleźć pomoc, gdy gra wymknie się spod kontroli.

Gry LOTTO online na stronie lotto.pl

Szczególnym obszarem zainteresowania jest bezpieczeństwo graczy online. Zapewniamy maksymalne zabezpieczenia danych osobowych graczy oraz środków zgromadzonych na ich kontach.

Ochrona graczy internetowego kasyna Total Casino

Osoby, które chcą grać online, zobowiązane są do rejestracji i założenia konta w celu weryfikacji pełnoletności. Ponadto wprowadzono mechanizmy umożliwiające kontrolę aktywności przez grającego, takie jak obowiązkowe ustawienia limitów czasowych i finansowych. Możliwe jest zawieszenie aktywności na okres nie krótszy niż 24 godziny oraz samowykluczenie z gry – czyli zawieszenie aktywności nie krótsze niż 90 dni. Serwisy zawierają widoczne zegary z aktualną godziną i licznikiem czasu spędzonego na grze, dostępne są także informacje o pomocy w przypadku podejrzenia uzależnienia. Wszystkie mechanizmy są opisane w Regulaminie Odpowiedzialnej Gry, dostępnym na stronach WWW.

Weryfikacja kont graczy w punktach LOTTO

Proces rejestracji graczy online wymaga potwierdzenia danych osobowych, w tym również wieku, poprzez przesłanie obrazu dowodu osobistego. Wiele osób ma obawy przed udostępnianiem tą drogą swoich danych. Właśnie dlatego w listopadzie 2019 r. uruchomiono projekt pozwalający graczom zweryfikować zakładane konto w punktach LOTTO. Proces ten jest bardzo prosty. Kolektor aktywuje konto gracza po kontakcie z pracownikiem Contact Center. Na koniec 2019 r. w ponad 100 punktach LOTTO można było zweryfikować swoje konto gracza, a docelowo ma być to możliwe w całej sieci własnej.

Bezpieczeństwo graczy w Salonach gier na automatach

W roku 2019 przekroczyliśmy liczbę 200 salonów gier na automatach. Są one jedynymi miejscami poza kasynami, które umożliwiają legalną rozrywkę tego rodzaju. Dokładamy starań, aby była ona jak najbardziej atrakcyjna i bezpieczna.

Piotr Kazimierczak

Dyrektor Departamentu Gier Rozrywkowych

Objęcie przez Totalizator Sportowy monopolu w zakresie gier na automatach poza kasynami gry oznacza także realizację jednego z głównych celów nowelizacji ustawy o grach hazardowych – podniesienia bezpieczeństwa graczy w salonach. Sama ustawa wprowadziła szereg ogólnych wymogów mających poprawić szeroko pojmowane bezpieczeństwo gracza, dała też operatorowi możliwość wprowadzenia dodatkowych zabezpieczeń ujętych w zatwierdzanym przez Ministra Finansów Regulaminie Odpowiedzialnej Gry.

W Salonach gier na automatach wdrożono rozwiązania, które zapewniają bezpieczeństwo klientów na poziomie dotąd nieznanym na polskim rynku. Oprócz faktu, że uczestnik musi wykazać, że ma skończone 18 lat, poprzez okazanie dokumentu tożsamości, gracze obowiązkowo określają limity swojej aktywności oraz środków finansowych przeznaczanych na grę. 

Po osiągnięciu któregokolwiek z nich lub po wyczerpaniu środków pozwalających obstawić najniższą stawkę automat blokuje możliwość dalszej gry. Limity można zwiększać, ale obwarowane jest to restrykcją czasową. W przypadku pierwszego zgłoszenia konieczne jest odczekanie dwudziestu czterech godzin, zanim nastąpi zmiana, w przypadku drugiego – tygodnia, a przy kolejnych – 90 dni. Możliwa jest także opcja czasowego samowykluczenia się z gry – nie krótszego niż na okres 3 miesięcy, bez możliwości odwołania się od tej decyzji.

W każdym Salonie gier na automatach gracz ma dostęp do informatora o placówkach, które udzielają pomocy osobom uzależnionym od hazardu.

Badania ryzyka wystąpienia uzależnienia od hazardu

Wszystkie produkty Totalizatora Sportowego są badane pod kątem ryzyka uzależnień

Fundacja korporacyjna Totalizatora Sportowego – Fundacja LOTTO im. Haliny Konopackiej, co 2–3 lata
przeprowadza badania dotyczące występowania w polskim społeczeństwie ryzyka grania patologicznego, prowadzącego do uzależnienia od hazardu. Szczególnie zwraca uwagę na wpływ produktów Totalizatora Sportowego na występowanie tego zjawiska. Pozwala to na opracowywanie planów sprzedaży, promocji i dystrybucji zapobiegających uzależnieniom.


W 2019 r. Fundacja LOTTO im. Haliny Konopackiej, we współpracy z działem CSR Totalizatora Sportowego, rozpoczęła badanie „Ryzyko występowania uzależnienia od hazardu w społeczeństwie i wśród graczy w gry oferowane przez Totalizator Sportowy”, które składało się z następujących części:

Badania Populacji i Graczy

badania ilościowe na ogólnopolskiej próbie losowej 1000 Polaków w wieku 15+. Próba ta została powiększona o wybraną grupę graczy w gry Totalizatora Sportowego w wieku 18+.

Badanie Kolektorów

badania ilościowe wśród sprzedawców gier Totalizatora Sportowego.

Badanie Pracowników Salonów Gier

badanie ilościowe wśród pracowników salonów gier Totalizatora Sportowego.

Badania ilościowe użytkowników kasyna internetowego i gier Totalizatora Sportowego sprzedawanych online

Badania jakościowe użytkowników kasyna internetowego i Salonów gier na automatach

Przeciwdziałanie szarej strefie

Totalizator Sportowy posiada monopol państwa na obsługę kasyna internetowego oraz Salonów gier na automatach poza kasynami gry. Równolegle zaś funkcjonuje w Polsce szara strefa – są to przede wszystkim nielegalne punkty z automatami oraz hazardowe serwisy internetowe nieposiadające zezwolenia na prowadzenie działalności w Polsce.

Najlepszym sposobem na walkę z nielegalnymi automatami do gry jest stworzenie dostępnej i legalnej alternatywy, umożliwiającej Polakom bezpieczne korzystanie z tego typu rozrywki. 

Celem Totalizatora Sportowego jest pokrycie terenu całej Polski siecią legalnych i łatwo dostępnych punktów gry na automatach, które mają szeroką i atrakcyjną ofertę, a jednocześnie podkreślają, jak istotne jest trzymanie się zasad odpowiedzialnej gry.

Tworzenie salonów gier na automatach to wielostopniowy proces, na który składają się:

analiza potencjalnych lokalizacji;

pozyskiwanie punktów w wybranych lokalizacjach;

otwieranie salonów (rozwijanie sieci);

pozyskiwanie nowych automatów, które są nowościami na rynku oraz silnymi markami znanymi przez użytkowników;

edukacja na temat bezpiecznej gry.

Na koniec 2019 r. działało już 201 Salonów gier na automatach zlokalizowanych na terenie całej Polski.

Wejście na rynek Salonów gier na automatach pozwala na zbudowanie nowej gałęzi sieci sprzedażowej, a także rozwój nowych kompetencji branżowych. Totalizator Sportowy posiada Procedurę oraz Politykę przeciwdziałania praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu.

Obie
te regulacje mają za zadanie zapewnienie zgodności z ustawą o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu. Dodatkowo wprowadzono zasadę, że członkowie kadry zarządzającej ponoszą odpowiedzialność za nadzór nad realizacją postanowień Polityki w podległych sobie komórkach i jednostkach.

Totalizator Sportowy w ramach walki z szarą strefą wspiera również inicjatywę Przeciwdziałanie Szarej Strefie organizowaną przez United Nations Global Compact.

Satysfakcja klientów

Kolektorzy stosują Standard Obsługi Klienta, dzięki któremu klienci mogą liczyć na ujednoliconą, najwyższą jakość obsługi. Standard to zbiór zasad, którymi kolektor kieruje się podczas kontaktu z klientem. Gwarantuje on jednolitą obsługę, bez względu na miejsce dokonania zakupu. Standard Obsługi Klienta określa, w jaki sposób powitać klienta i przyjąć od niego dyspozycję, jak zarekomendować produkt promowany, a także jak zakończyć obsługę i pożegnać klienta.

W 2019 r. zrealizowaliśmy badanie satysfakcji klientów grających w kolekturach LOTTO. Odnotowaliśmy bardzo wysoki poziom zadowolenia z obsługi: według badanych kolektorzy są uprzejmi, nienachalni, kompetentni, stosują wytyczne Standardu Obsługi Klienta w sposób naturalny i profesjonalny.

Agnieszka Kieliszczyk-Rowicka

Zastępca Dyrektora Departamentu Sprzedaży

Podstawowe zasady Standardu Obsługi Klienta w punktach LOTTO:

Każdy klient jest ważny i należy go traktować z szacunkiem, uwagą, życzliwością i empatią.

Zawsze należy używać prostego i zrozumiałego języka.

Rekomendujemy klientom produkty promowane.

Zależy nam na pozytywnym pierwszym wrażeniu klienta, dlatego dokładamy wszelkiej staranności w kwestii zadbanego ubioru i wyglądu, nie zapominamy o identyfikatorze.

Odpowiedzialna gra to taka, która jest zgodna z przepisami obowiązującego prawa
– przestrzegamy zakazu gry osób poniżej 18. roku życia.

Bazując na doświadczeniach LOTTO, także w Salonach gier na automatach rozpoczęto wdrażanie Standardu Obsługi Klienta. Obejmuje on podstawowe zasady aktywności pracownika salonu: wizerunek, postawę oraz sposób zachowania i komunikacji z gościem salonu w trzech przestrzeniach: recepcji (rejestracja gracza), sali gry (obsługa automatów do gry) oraz kasie (operacje finansowe).

Czytaj dalej lub wróć do poprzedniego rozdziału