W Totalizatorze Sportowym czujemy się szczególnie odpowiedzialni za kształtowanie bezpiecznych wzorców korzystania z naszych produktów. Konsekwentnie dążymy do minimalizowania ryzyka uzależnienia od gier i loterii. W biznesie kierujemy się przyjętymi zasadami odpowiedzialnej komunikacji. Są one przez nas od lat cyklicznie nowelizowane, tak by na bieżąco uwzględniały zmieniające się uwarunkowania branżowe i legislacyjne. W 2020 roku zaktualizowaliśmy zasady, tak by uwzględniały w działaniach komunikacyjnych i reklamowych nowe produkty i usługi Totalizatora Sportowego.
Dzięki aktualizacji zasad odpowiedzialnej komunikacji zostały w niej ujęte nowe obszary biznesowe i kanały sprzedaży. Zasady regulują sposoby działania osób i komórek uczestniczących w procesie komunikacji Spółki, które mają wpływ na kształtowanie bezpiecznych wzorców korzystania z jej produktów. Przekaz reklamowy oraz marketingowy jest odpowiedzialny, kierowany do osób pełnoletnich i niezagrożonych wykluczeniem. Jest też pozbawiony jakichkolwiek znamion wulgarności, dyskryminacji, przemocy i w żaden sposób nie narusza dobrych obyczajów. Dbamy o te standardy wewnętrznie, a także promujemy i egzekwujemy je wśród podwykonawców. Ponadto wszelkie działania Totalizatora Sportowego w tym zakresie są prowadzone zgodnie z postanowieniami Ustawy o grach hazardowych. Dzięki temu nie odnotowaliśmy przypadków niezgodności z regulacjami i dobrowolnie stosowanymi kodeksami dotyczącymi komunikacji marketingowej w 2020 roku.
Kampanie przeprowadzone w 2020 roku
W 2020 roku skupiliśmy się na promocji produktów z portfolio LOTTO, w tym gier kumulacyjnych: Lotto i Eurojackpot. Prowadziliśmy działania wspierające całą kategorię Zdrapek. Zrealizowane zostały również działania reklamowe promujące gry Ekstra Pensja oraz Mini Lotto. Przeprowadziliśmy kampanię wprowadzającą nowość w portfolio marki LOTTO – grę Szybkie 600. W okresie wakacyjnym działania marketingowe wspierały letnią loterię promocyjną Totalizatora Sportowego – Loteriadę, a pod koniec roku – Lotterię Świąteczną LOTTO.
Ze względu na specyfikę minionego roku, poczynając od II kwartału 2020 roku, plany marketingowe uległy pewnym zmianom, uwzględniając szerszy kontekst społeczny. Przez dłuższy okres przekazy Totalizatora Sportowego skoncentrowały się na misji społecznej. W tym kontekście warto wyróżnić dwie kampanie: #MilionySposobówNaNudę oraz #LOTTOBargielChallenge.